לשם השגת תוצאות השפעה של הדברים שהכנו - על פסיכולוגיית המתבונן והשומע והחווה אותנו מן הראוי שנפנה מעט זמן משטף התיאוריות המציפות את ניתוחי עולם הפרסום להתבוננות חכמה ופשוטה בעקרונות המנחים את תודעותו ושכלו הישר של לקוחנו,המתנהל למעשה ככל אחד מאיתנו. בשטף היומיום הוא אינו יכול לשים לב ולספק לכל דבר ועניין את מלוא קשיבו והתייחסותו ועל כן בכל רגע נתון הרי שלפי מודל "שבע הרמות" הוא נתון הריכוז כלפי משהו אחד בלבד.
מודל (דגם) שבע הרמות מייצג מיקומים שונים של תשומת ליבו של הלקוח "בתוך" הדברים שלנו(ב 7 רמות).
הנה הן מתוארות מב"חוץ" כלפי פנים:
חוויה
אווירה
תחת השדר
צליל
מראה
ניסוח - תוכן
רעיון- משמעות
לא הגיוני למשל יהיה להניח שהלקו מצוי בו זמנית בכל הרמות הללו של השפעת הסיסמה עליו.על כן,מוטב יהיה לצמצמם את הידע אשר ברשותינו להבנה כי ההשפעה של הסיסמה עליו יוצאת מתוך מיקום אחד בלבד - וכל היותר 3 מיקומים של ה"פסיכולוגיה" הפנימית שלו בתוככי 7 הרמות הללו.
מניתוח פרקטי של טיב הידע המקצועי המתבסס על מודל זה יש להניח שנצטרך להמציא סיסמה כזו ,אשר באופן מושכל תיטיב לקלוע למיקומיהם המשוערים של לקוחות רבים.
מודל - דגם זה העשוי אף להתפתח בהמשך מסביר השפעות אפשריות שונות לחלוטין על סוגי וגילאי אוכלוסיה שונים.
משמעות המצאת המודל אף ממחישה טוב מספיק מדוע עלינו ואף,כיצד עלינו להשתמש בידע הקופירייטרי אשר ברשותנו כדי להמציא בצורה מיטבית סיסמה משפיעה והיכן הכי טוב יהיה מבחינתנו למקם אותה - בתוך איזו רמה.
בחינת הסיסמאות הקיימות למשל באותו התחום המבוקש עשויה להאיר הבנה מסוג חדש על הסיסמאות העובדות העובדות באותו התחום.
בנוסף,אם ניעזר נכון בידע הסיווגי של בני האדם - הרי שנוכל להבין מהם אחוזי האנשים המשתמשים במיקומי רמה מסויימת ביחס לכלל האוכלוסיה ובכך לשפר פלאים את השפעות הסיסמאות שנמציא.
שיטת מיקום הריכוז עשויה גם לעזור לנו להבין בצורה מיטבית היכן אנו שגינו במידה ושגינו בהרכבת סיסמה שהשתמשנו בה הרבה זמן. קופירייטר המודע לשימוש בשיטת מיקום הריכוז של קהל היעד (או לחילופין, של כלל הקהל) יוכל מן הסתם להרכיב מראש סיסמה שתוכל להשפיע בו זמנית על סוגים שונים של אנשים (מיקומי ריכוז רבים יותר) ובו זמנית גם על אותו אדם עצמו במצבים שונים (כאשר מיקומי הריכוז שלו משתנים יותר).
שיטת מיקום הריכוז אם כך עושה הבדל של יום ולילה בהשפעה מיטבית של סיסמה.
מודל (דגם) שבע הרמות מייצג מיקומים שונים של תשומת ליבו של הלקוח "בתוך" הדברים שלנו(ב 7 רמות).
הנה הן מתוארות מב"חוץ" כלפי פנים:
חוויה
אווירה
תחת השדר
צליל
מראה
ניסוח - תוכן
רעיון- משמעות
לא הגיוני למשל יהיה להניח שהלקו מצוי בו זמנית בכל הרמות הללו של השפעת הסיסמה עליו.על כן,מוטב יהיה לצמצמם את הידע אשר ברשותינו להבנה כי ההשפעה של הסיסמה עליו יוצאת מתוך מיקום אחד בלבד - וכל היותר 3 מיקומים של ה"פסיכולוגיה" הפנימית שלו בתוככי 7 הרמות הללו.
מניתוח פרקטי של טיב הידע המקצועי המתבסס על מודל זה יש להניח שנצטרך להמציא סיסמה כזו ,אשר באופן מושכל תיטיב לקלוע למיקומיהם המשוערים של לקוחות רבים.
מודל - דגם זה העשוי אף להתפתח בהמשך מסביר השפעות אפשריות שונות לחלוטין על סוגי וגילאי אוכלוסיה שונים.
משמעות המצאת המודל אף ממחישה טוב מספיק מדוע עלינו ואף,כיצד עלינו להשתמש בידע הקופירייטרי אשר ברשותנו כדי להמציא בצורה מיטבית סיסמה משפיעה והיכן הכי טוב יהיה מבחינתנו למקם אותה - בתוך איזו רמה.
בחינת הסיסמאות הקיימות למשל באותו התחום המבוקש עשויה להאיר הבנה מסוג חדש על הסיסמאות העובדות העובדות באותו התחום.
בנוסף,אם ניעזר נכון בידע הסיווגי של בני האדם - הרי שנוכל להבין מהם אחוזי האנשים המשתמשים במיקומי רמה מסויימת ביחס לכלל האוכלוסיה ובכך לשפר פלאים את השפעות הסיסמאות שנמציא.
שיטת מיקום הריכוז עשויה גם לעזור לנו להבין בצורה מיטבית היכן אנו שגינו במידה ושגינו בהרכבת סיסמה שהשתמשנו בה הרבה זמן. קופירייטר המודע לשימוש בשיטת מיקום הריכוז של קהל היעד (או לחילופין, של כלל הקהל) יוכל מן הסתם להרכיב מראש סיסמה שתוכל להשפיע בו זמנית על סוגים שונים של אנשים (מיקומי ריכוז רבים יותר) ובו זמנית גם על אותו אדם עצמו במצבים שונים (כאשר מיקומי הריכוז שלו משתנים יותר).
שיטת מיקום הריכוז אם כך עושה הבדל של יום ולילה בהשפעה מיטבית של סיסמה.
http://www.sismart.co.il
אריק שני
חבר ארגון הכותבים הישראלי המקצועי
בעל ניסיון כתיבה לרדיו ולטלוויזיה
http://www.arikshani.co.il
אריק שני
חבר ארגון הכותבים הישראלי המקצועי
בעל ניסיון כתיבה לרדיו ולטלוויזיה
http://www.arikshani.co.il